Thursday, October 16, 2008

TAHLIL KAT RUMAH ATUK 1992

First time buat tahlil kat rumah atuk pada tahun 1992.masa itu tak ramai sebab ramai yang tak tahu lagi.

Nazri(bekas laki norazmah zaaba),Hamzah Abd Ghani,Arwah Pak Itam Hj Ismail dan Hj Nasharuddin Ali(suami habibah abd majid)
Ruqayah Hj Ismail,Mak Lang Hjh saodah Hj hamzah,Saidah hj Ismail,yg nampak sekerat badan tu Hjh Noorsaadah Hj Abd Rahman
Mak Andak Hjh Aminah Ibrahim,Arwah Hanifah Hj Md Nor(isteri Hj Adib)dan Mak Teh Hjh Halijah Hj Hamzah
Arwah Pak Itam, Nasharuddin,Zulkifli(suami Hafizah),Mohd Fauzi Hj Abd Ghani,Hj Adib Hj Abd Rahman,Isa Hj Abd Ghani,Anuar Hj abd Majid,Yusof Hj abd Majid Dan Hj Hashim Hj Hamzah.

Selepas ini keluarga Hj Hamzah hj Hassan dan Hjh Esah Bilal Seman telah meneruskan majlis tahlil pada hari raya pertama dan sehingga ini sudah 17 kali(16 tahun) diadakan. Acara bermula dengan memperingati nama arwah-arwah yang telah meninggalkan kita.Arwah-arwah seperti
1.Hj Hamzah hj Hassan- Atuk lelaki meninggal 1930an
2.Hjh Esah Bilal Seman - Atuk perempuan meninggal 1979
3.Hjh Zainab -Mak Long(Mak saya) meninggal 1987
4.Hj Abd. Rahman Taman Pak Long(Abah saya) meninggal 1989
5.Hj Abd Hamid - Pak Uda meninggal 1990
6.Hj Abd Ghani - Pak Teh meninggal 1987
7.Mohammad -Pak usu meniggal 1964
8.Azmi abd Ghani anak Pak teh meninggal 1989
9.Hj Hassan Mahat - Moyang
10.Ikmal Hisham hj Hashim meninggal 1970an
11.Yah binti salleh-moyang
Begitu juga dengan arwah yang lain yang saya tidak sebut nama mereka.Sehingga tahun 2008 ni rasanya arwah sudah 29 orang.
Lepas tahlil kami ada pot luck. First time acara makan dibuat kat dapur.
Acara bergambar kat tangga belum lagi ada masa tu.

Kalau sesiapa yang ada gambar masa tahlil tolong post kat email saya adibrahman boleh kita share. saya jarang dapat menghadiri majlis tahlil ini tapi mana yang saya ada gambar saya akan postkan kat blog ni.

Tolong betulkan mana yang tak betul dan bagi komen anda.

2 comments:

  1. hehe..yg baju hijau tu khairul..anak cik rodiah tu nama azmee basri...kalo ader gmbr lama nak kene gali blk...:)

    ReplyDelete
  2. nama anak rodiah Norazmee ke just azmee?.
    ada pembetulan.
    1.hj hamzah meninggal dunia tahun 1948.

    ReplyDelete